Socialiniu tinklu „Facebook“ visame pasaulyje kasdien naudojasi 1,3 mlrd. žmonių, o sparčiai augantis jo populiarumas neaplenkia ir verslo. Šiandien rasti įmonę, dar neturinčią savo puslapio šiame socialiniame tinkle, būtų gana sudėtinga. Tačiau daugėjant verslo vartotojų skaičiui, didėja ir konkurencija bei informacijos ir reklamų srautas, pasiekiantis vartotoją. Tad kaip „Facebook‘e“ atrodyti patraukliai, išsiskirti iš minios ir pritraukti naujų klientų?
Vizualinių priemonių panaudojimas
Nors „Facebook“ nėra vien tik vizualiai informacijai skirtas socialinis tinklas, kaip, pavyzdžiui „Instagram“, ji čia taip pat atlieka svarbų vaidmenį. Vizualinis Jūsų verslo pateikimas reikšmingas pirmiausiai dėl to, kad vos susikūrę naują puslapį turėsite jame patalpinti profilio ir viršelio nuotraukas, kurios bus matomos tiek jūsų sekėjų naujienų sraute, tiek ir paieškos laukelyje ir kurs įmonės įvaizdį „Facebook“ ribose.
Šioms pozicijoms patariama rinktis lengvai atpažįstamus ir su Jūsų įmonės veikla siejamus vaizdus – tai gali būti logotipas, gaminamų produktų pakuotės ar patys produktai, o galbūt akimirka iš Jūsų veiklos.
Derėtų nepamiršti, jog abi nuotraukos turėtų būti aukštos kokybės ir patrauklios akiai. Taip pat atitikti gana dažnai kintančias socialinio tinklo paveikslėlių dimensijas – vienus esminių sėkmingos „Facebook“ reklamos faktorių.
Ypatingai svarbus ir puslapio įrašų vizualinis pateikimas. Jei įmanoma, pasistenkite neiti lengviausiu keliu ir nesinaudoti masinių nuotraukų dalinimosi platformų (pvz.: Shutterstock) paslaugomis – tikimybė, jog jūsų įkelta nuotrauka vartotojui bus matyta begalę kartų tampa didžiulė.
Verčiau paskirkite tam daugiau laiko ir kurkite autentišką, tik jūsų įmonės veiklą atspindintį, vizualinį turinį – kūrybinės laisvės čia rasite labai daug, o pavyzdžiu įkvėpimui gali tapti daugelis tarptautinių bendrovių ar netgi… Baltieji Rūmai. Na, o jei fantazijos pritrūksta, pagal savo įmonės vizualinį stilių visuomet galite susikurti kelis variantus įrašų šablonų ir be didelių pastangų išlaikyti vientisą „Facebook“ reklamų bei puslapio įvaizdį.
Kokybės pergalė prieš kiekybę
Tai galioja keliais atvejais.
Pirmiausia, kalbant apie įrašų kokybę ir jų dažnį puslapyje. Sekėjų dėmesį pelnysite ne paskubomis įkeltomis netvarkingomis nuotraukomis ir trumpais, neaktualiai įrašais, bet orginaliu ir tik jūsų įmonei būdingu turiniu. Ne mažesnė svarba čia tenka ir įrašų dažniui. Jis turėtų būti optimalus ir neapkraunantis sekėjų perdideliu srautu nereikšmingos informacijos, kitu atveju tikrai svarbūs jūsų įmonės skelbiami įrašai pasimes informaciniuose triukšmuose.
Nuotraukas retkarčiais iškeiskite į video formatą, srauto turinį paįvairinkite tiesioginėmis transliacijomis, o rašydami stenkitės nenaudoti šabloninių frazių ir sudominti bei intriguoti potencialų klientą. Tai ypač aktualu planuojantiems „Facebook“ komunikacijoje išnaudoti visas valstybines šventes, vardadienius
ir „ar žinojote, kad“ tipo faktus. Pasistenkite jų išvengti – juk gerokai per dažni ir su jūsų auditorijos poreikiais prasilenkiantys įrašai ar „Facebook“ reklamos ne tik nesulauks norimo sekėjų dėmesio, bet ir sukels nepageidaujamą nepasitenkinimą jų tarpe. Taip pat, visi žinome, jog 10 000 puslapio sekėjų atrodo gerokai maloniau akiai nei 100. Tačiau „Facebook“ įvaizdis – dar ne viskas. Tam, kad jūsų verslo puslapis funkcionuotų efektyviai, geriau turėti mažiau, bet aktyviai įsitraukiančių ir prekinį ženklą pažįstančių vartotojų.
Viena didžiausių įmonių daromų klaidų yra tikėjimas, jog didesnis sekėjų skaičius automatiškai generuoja didesnį „Facebook“ įrašų pasiekiamumą, o tuo pat metu – daugiau reakcijų ir sėkmingesnį marketingą. Taip nėra.
Jei įmonės paskyra socialiniame tinkle turi didelį skaičių sekėjų, tačiau jie nesusiję su prekės ženklu, niekad nepirko ir nesirengia pirkti jūsų teikiamų produktų ar paslaugų ir jiems nėra aktualios jūsų verslo sprendžiamos problemos – tikėtina, jog paskelbtas įrašas organiškai pasieks itin mažą kiekį žmonių. Tai reiškia, jog būsite priversti investuoti į „Facebook“ reklamą.
Ne tik bendravimui, bet ir pardavimams?
Nors viena esminių „Facebook“, kaip socialinio tinklo, funkcijų – suteikti galimybę užmegzti ir kurti ryšius, vis dažniau „Facebook“ reklamos pagalba jis išnaudojamas ir kaip vienas iš pardavimų kanalų. Tačiau derėtų atminti, jog svarbu nepersistengti, kadangi tarp potencialaus pardavimo ir galimybės klientą prarasti visiems laikams – vos vienas žingsnis. Socialinių tinklų specialistai vadovaujasi taisykle, jog įmonės puslapyje neturėtų būti daugiau nei 20 proc. į tiesioginius pardavimus orientuoto turinio, tokio kaip „rytoj mūsų produkcijai skelbiama 30% nuolaida“. Visa likusi dalis (80 proc.) privalo būti skirta ryšio su klientais kūrimui, edukacijai, tikslinės auditorijos problemų sprendimui.
Jei siekiate socialinį tinklą išnaudoti ne tik bendravimui, bet ir pardavimams – neskubėkite. Susikurkite solidų ir patikimą, įmonės įvaizdį „Facebook“ atspindintį puslapį, paskleiskite žinią apie save ir pradėkite pasakoti savo prekės ženklo istoriją – dalinkitės ne nuolaidomis, tačiau tuo, kuo įmonės viduje gyvenate, ir tuo, kas jus stumia į priekį bei suteikia įkvėpimo. Diskutuokite jūsų klientams aktualiomis temomis ir atraskite su jais ryšį, sužinokite, kuo galite jiems padėti. Socialiniame tinkle pirmiausiai susikurkite gerą įvaizdį ir pasitikėjimą, o tik tuomet imkitės atsargių pardavimų.
Analizės svarba
Tačiau „Facebook“ marketingas naudingas ir efektyvus bus tik, kai nuolat stebėsime jame vykdomą veiklą, auditorijos pasiekiamumą bei kitus statistinius rodiklius. Šie rodikliai leis visapusiškai pažinti savo klientus ir užsitikrinti jų dėmesį ilgalaikėje perspektyvoje.
„Facebook“ pateikiama statistika atskleidžia pakankamai informacijos, kuria remdamiesi turėtumėte kas tam tikrą laiko tarpą adaptuoti savo komunikacijos planą. Daugiausiai ir mažiausiai pamėgtus įrašus, aktyvius ir pasyvius puslapio sekėjus, jūsų įmonės stiprybes ir silpnybes, lyginant su konkurentais ir kt.
Ne mažiau vertingas yra ir „Facebook“ statistinių duomenų palyginimas su kitų įmonės naudojamų socialinių tinklų statistika. Tai gali suteikti vertingos informacijos ir atkreipti dėmesį. Galbūt jūsų įmonė į, pavyzdžiui, „Instagram“ ar „LinkedIn“ auditoriją orientuotą turinį pateikia „Facebook“ vartotojų auditorijai ir atvirkščiai. Tokio pobūdžio analizė apsaugo nuo perteklinio turinio ir tausoja įmonės lėšas, padėdama į „Facebook“ reklamą jas investuoti tikslingai.